Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van jaapenineke - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van jaapenineke - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: Jaap en Ineke

28 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Hoi iedereen,

Gisteren aangekomen in Manapouri, in de buurt van Te Anua dit is meestal de uitvalsbasis voor een trip naar Milford Sound of Doubtfull Sound. Voor ons ging de reis vandaag naar Milford Sound. Ongelofelijk maar waar wij troffen een Duitse stel onderweg en de jongen zei; in nieuw zeeland kun je 4jaargetijde op 1 dag hebben. Wij kunnen dit nu bevestigen. Dinsdag hadden we in Geraldine een klein dorp aan de Oostkust 31 graden, gisteren bij aankomst hier 9 graden vanmorgen bij vertrek om 10.00 uur 11 graden zwaarbewolkt en na een kleine 120 km doodlopende weg 24 graden en strak blauwe lucht. Gelukkig maar want het regent in Milford 200 dagen per jaar en de neerslag loopt op tot 670cm (ja bijna 7 mtr) staat overal op info borden ik verzin dit niet zelf. De bootreis was fantastisch prachtige hoge bergen strakke steile wanden tot 1600 mtr loodrecht omhoog uit de zee, met de nodige watervallen.
Dinsdagavond nog geslapen in een complete bungalow met drie slaapkamers ,werd verhuurd door een boerin ,we kwamen er toevallig terecht na een reis langs de oostkant van het Zuidereiland ongeveer 40 km ten zuiden van Dunedin, het gehucht heette Toko Mouth en was bereikbaar via een gravelweg van 13 km. Je verzint het gewoon niet.
Huisje was nog niet schoon bij aankomst maar bed werd snel verschoond en we konden er met een fikse korting gebruik van maken.
Wel het mooiste uitzicht wat je kunt wensen over de oceaan, er werd gewaarschuwd voor zeeleeuwen op het strand,wij ernaar toe maar niet 1 gezien natuurlijk.
Heel slecht geslapen het was er gewoon te stil ( onvoorstelbaar stil).
Morgen verder via Queenstown naar Wanake daar slapen en de volgende dag door naar FOX Glacier.

Daarover meer in een volgend bericht groet Jaap&Ineke

• 28 Januari 2016 - 21:19

Henk En Anita:

Wow buurtjes... leuke foto's... ziet er fantastisch uit.
    Have fun !!!

• 29 Januari 2016 - 18:53

Stef:

Prachtige foto's !! Geniet !

• 31 Januari 2016 - 11:51

Job&Hennie:

Lieve mensen,
    Geniet van het leven en van elkaar, de foto's zeggen eigenlijk al genoeg.
    Blijven jullie volgen (beetje groen om de neus ha,ha)
    take care and enjoy Job & Hen.