Hello from the otherside, (is dat ook niet een son - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van jaapenineke - WaarBenJij.nu Hello from the otherside, (is dat ook niet een son - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van jaapenineke - WaarBenJij.nu

Hello from the otherside, (is dat ook niet een son

Door: Jaap en Ineke

31 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Takaka

Zoals beloofd weer een aanvulling op de grote trip, Milford Sound oftewel ons onderkomen in Manapouri verlaten en richting Queenstown, hier moet je volgens Insiders een fergburger eten.
Getest en het verhaal klopt die dingen zijn heerlijk. Verder ook de bootreis bij het plaatselijke kantoor van Apex , dat is de verhuurder van onze auto, verplaatst naar 4 februari, hierdoor iets meer tijd op het Zuidereiland.
Queenstown is volgens mij bedoeld om alle backpackers te verzamelen giga veel jongelui en allemaal natuurlijk zo'n fergburger dat is handel.
Wij snel doorgereden naar Wanaka onze stop voor deze avond 29 januari . Perfecte locatie aan het gelijknamige meer. De eigenaar wees ons op een mooie wandeling naar de top van Mount Iron hier kon je prachtig over de vallei en het meer kijken.
Verhaal klopte echter moesten wel 540 mtr. Steil omhoog klimmen, niet echt leuk. Toch blij dat we het hebben gedaan, goed voor de spijsvertering en geweldig uitzicht.
Volgende dag op naar FOX Glacier, rit gaat voor een deel langs Lake Wanaka dan Lake Hawea en nog weer een stukje Wanaka. Via de Haast Pass kom je aan de westkust.
Het weer word steeds beter onderweg al 24 graden op de thermometer gezien.
Uiteindelijk na een uurtje aan de kust te hebben gesnurkt, (ik) , aankomst bij ons motel in FOX Glacier. Als je er doorheen rijd kun je de plaatsnaam precies 2x uitspreken dan ben je er doorheen.
S' avonds wandeling gemaakt bij Lake Matheson , dit was werkelijk geweldig wij hadden om 18.00 uur nog dikke wolken over de gletsjer maar om 20.00 uur was het een volmaakt plaatje. De toppen van Mount Cook en Mount Tasman spiegelen dan precies in het meer wat ook nog eens super stil en vlak was. Zo zie je het volgens mij maar zelden.
Volgende morgen vroeg op en naar de gletsjer , na een wandeling van een half uur over een niet steenrijke pad een prachtig gezicht op de gletsjer.
Wel jammer dat deze gletsjer sinds 2009 al meer dan 200 mtr verder teruggetrokken is (lees gesmolten) als je nog iets hiervan wilt zien moet je denk ik tussen nu en vijf jaar naar Nieuw Zeeland anders is de koek op. Maar voor nu big business de heli's vliegen af en aan terwijl een tripje van 20 minuten toch maar € 200,00 per persoon kost .
Gaan drie tot vier mensen mee dus handel.
Na de wandeling door naar Greymouth waar we voor de tweede keer bij Erik en Esther in hun motel overnachten, na een super maaltijd en een gezellige avond met godzijdank weer drank , te laat naar bed.
Alle overnachtingen tot en met 5 februari in Wellington zijn super geregeld door Erik en vandaag een lange reis naar Takaka bij het Abel Tasman National Park.
Zo nog even de benen strekken en olie peilen na alweer een dikke drieduizend km.
En we zijn nog niet op de helft.

Foto's worden door Ineke bijgevoegd en tot ziens

Groeten Jaap&Ineke.

• 02 Februari 2016 - 14:09

Job&Hen.:

Lieve mensen,
    We reizen, van achter onze PC een beetje met jullie mee!
    Geweldig en wat een mooie foto's.
    die pet staat je mooi Jaap en... cheers om een uurtje of 5(Ned.tijd)
    groet wij

• 02 Februari 2016 - 19:24

Mineke:

Het klinkt allemaal mooi wat jullie zien!

• 02 Februari 2016 - 21:52

Gerard:

Volgens Google earth ziet het er allemaal mooi uit

• 02 Februari 2016 - 21:54

Henk&Jet:

Jullie vallen dus kilo's af van al dat klimmen☺️
    Wat fijn dat jullie zo genieten.
    Hier is het 6 C met lange broek