Laatste loodjes - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van jaapenineke - WaarBenJij.nu Laatste loodjes - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van jaapenineke - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes

Door: Jaap en Ineke

23 Februari 2016 | Cook Eilanden, Rarotonga

Hoi ,

In de laatste krabbel zijn we geëindigd op weg naar Auckland AirPort. Daar aangekomen de auto ingeleverd,na eerst nog een wasbeurt( wat helemaal niet nodig was) bleek achteraf. Ze kijken maar amper wat je inlevert. En ook het vuil moesten we maar gewoon laten liggen, dat werd allemaal door hun gedaan, volledig tegen mijn principes.
Na een paar uurtjes wachten dan toch naar Rarotonga, 1 van de Cook eilanden.
Er is bij aankomst onmiddellijk een tijdsverschil van 23 uur terug in de tijd t.o.v. de tijd in Nieuw Zeeland en van Amsterdam 11 uur verschil.
Komen aan om 0.45 uur plaatselijke tijd, enorm groot vliegveld, de aankomsthal gaat van het slot en iedereen gemobiliseerd , zelfs de welkomstmuzikant begint direct een deuntje te doen, wel humor.
Geweldig allemaal incl. de befaamde bloemenslinger ( van echte bloemen gevlochten).
Na enkele minuten al in een oude Toyota bus en daar gaat het met een slakkengang naar ons huisje.
Dit overtreft werkelijk alle verwachtingen, direct aan het strand en na enkele uren slaap
gewoon bij het wakker worden op 30 meter voor ons terras de lagune met helder groen/ blauw water.
En ertussen een privéstrand met geen mensen.
Hier vermaken wij ons wel een tijdje, maar goed er moet ook wat gezien worden dus een scooter gehuurd, en daarvoor, niets speciaal rijbewijs, je mag gewoon met een geldig motorrijbewijs op Rarotonga rijden.
Oude tijden herleven, Ineke bij Jaap achterop de brommert. Gewoon veertig jaar terug in de tijd, maar wel reuze gezellig. Het eiland kent wel behoorlijk wat tegenstrijdigheden, grote bende ( armoede) en ook veel rijkdom. Maar waar lopen de kippen met kuikens voor het politiebureau? Juist in de hoofdstad van Rarotonga. Hadden we onderweg een leuk restaurant gezien en we besloten s'avonds even terug te rijden om daar een hapje te doen.
Was wel ongeveer 1/3 van het eiland teug rijden, en wat natuurlijk nooit gebeurt,
overkomt ons wel, we moeten in de regen terug ( ook dat kwam veertig jaar terug voor).
Wel met een nat pak maar ook met veel hilariteit terug.
Ook hier gaat de tijd snel en na een dag luieren en een halve dag snorkelen in werkelijk super helder water en de mooiste vissen gezien, gaan we op weg naar AirPort Rarotonga.
Lange vlucht van 9,5 uur naar Los Angeles, bij aankomst om 11.45 s' morgens plaatselijke tijd moesten we nog wel even ons eigen vervoer naar het hotel in Hollywood Noord regelen, dit is een afstand van ongeveer Dalen naar Assen om maar eens wat te noemen.
Met een busdienst waarvan de vrouwelijke bestuurster in de leer was voor formule 1 coureur aankomst op 1,6 km vanaf het hotel, een metro kaartje kopen was zo belachelijk moeilijk dat we de afstand maar lopend en rollend met onze koffers hebben volbracht.
In de namiddag nog even naar Hollywood Boulevard gelopen en een paar dikke burgers naar binnen gewerkt.
Dag 2 in L.A. Een grand Tour besproken door de complete stad incl. Beverly Hills en Hollywood maar ook de Mexicaanse en Chinese wijken werden aangedaan.
Erg mooi allemaal en toch wel behoorlijk vermoeiend onder aanvoering van gids Bob.
Zijn nu nog even aan het uitrusten in ons wel heel erg mooie hotel met perfect ontbijt,
Zometeen denk ik nog even wat eten en goed slapen.
Morgen om 13.45 uur plaatselijke tijd vliegen en woensdag aankomst in Amsterdam.
Zonder tegenbericht zien we iedereen wel weer vanaf donderdag, op een goede vlucht naar huis en bedankt iedereen voor de belangstelling in onze reis.

Groeten Jaap&Ineke.

• 23 Februari 2016 - 17:45

Carls & Henri:

Nou nog een hele goede reis gewenst het laatste stukje.