9e reiskrabbel‏ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van jaapenineke - WaarBenJij.nu 9e reiskrabbel‏ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van jaapenineke - WaarBenJij.nu

9e reiskrabbel‏

Door: Jaap en Ineke

14 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Goedemiddag,

Weer een korte samenvatting van onze belevenissen, ons vertrek uit het Bleu Water Motel ging gesmeerd. Als eerste door naar Auckland, hier toch maar even op het vliegveld gekeken waar het autoverhuurbedrijf zit, rondje over de parkeerplaats en direct door. Zo nu weten we tenminste waar de Camry afgeleverd moet worden.
Vanaf het vliegveld nog maar even door de stad gereden , ik denk gewoon de hoofdwegen volgen in noordelijke richting zoals deze op de kaart staan , maar die vlieger ging niet op. Een stuk van de M 16 hield maar zo op en we moesten op goed geluk door de binnenstad met zeer druk links verkeer. Dacht ook nog dat redden we wel zonder de naviman. Maar helaas zelfs ik moest eraan geloven en mijn zonnekompas werkte ook niet ( het was bewolkt) dus toch maar dat ding aan het raam en het ging perfect.
We hadden iets besproken in Makatana een gelijknamig motel. Daar leuke verrassing.
We hadden een zwembad met lekker warm water. Voor het eerst deze vakantie maar even een baantje getrokken.
Verder bleek dit stadje nog meer verrassingen in petto te hebben, naast de beste Pizza die ik ooit heb gegeten, en tevens ook de grootste, was er een verdiepte grote binnenplaats waaromheen leuke winkels en op zondag een markt gehouden werd.
Vrij exclusief allemaal en wat je , als je erdoorheen rijdt, absoluut niet verwachtte.
Na een goede nachtrust de volgende dag door naar de Bay of Islands, goed motel met ook weer zwembad en zelfs een jacuzzi.
Wilden graag de volgende dag ( vrijdag) een boottrip maken om dolfijnen te zien, echter er kwamen zowel vrijdag als zaterdag cruiseschepen voor anker en alle beschikbare boten waren volgeboekt.
Dus onze motelbazin heeft een tocht voor zondag geboekt, ook niet erg kunnen wij lekker 2 dagen aan de Beach liggen en geweldig uitslapen.
Op zondagmorgen is het dan zover, wij gaan varen . Zijn voor dag en dauw op 7.30 uur en na ons ontbijt en het voorbereiden van de lunch op stap.
Zijn om klokslag 8.45 uur bij de boot en staan zowat in de rij voor een boot welke een half uur eerder vertrekt.
Gelukkig worden we teruggestuurd en komen alsnog om 9.15 uur op de goede boot terecht. De vrouwelijke kapitein geeft ons allemaal de gelegenheid om alsnog van boord te gaan want het beloofd slecht ( stormachtig) weer te worden, zeker de mensen met aanleg voor zeeziekte word aangeraden om van boord te gaan.
Hebben wij weer, maar je kunt ook eerst even meevaren naar Russel aan de overkant als blijkt dat je dan je ontbijt nog binnenhoud mag je verder mee.
Blij dat we bikkels zijn , want hebben een geweldige tocht gehad met veel zon en een grote school dolfijnen vlak naast de boot, zelfs nog een uurtje aan wal geweest op een eiland en daar nog even een middagdutje in de zon gedaan.
Nu weer terug in ons motel en voor straks uitzoeken hoe we terugrijden naar Auckland.
Hebben nog twee dagen in NZ en dan is het vliegen naar Rarotonga. Hopen dat het weer daar wat beter is geworden en dat er WiFi is anders duurt het laatste verslag iets langer voordat het verzonden kan worden.
Voor nu iedereen na dit weekend weer fijn aan het werk wij zwoegen hier wel verder.

Groet Jaap&Ineke

• 14 Februari 2016 - 22:38

Henk En Jet:

Echte bikkels zijn jullie......... Wat een heerlijk leven.
    Wij gaan morgen weer gewoon aan het werk.
    Weekend naar Maastricht geweest door de sneeuwbuien weer naar huis gereden.....
    Onze kleindochter groeit als kool.......
    En heel lief....
    Enjoy !!!!!

• 15 Februari 2016 - 16:19

Job En Hen.:

Lieve mensen,
    dat was weer een prachtig verslag!
    Zo te lezen hebben jullie niets van de aardbeving (Christchurch) meegekregen,
    op een onrustige zee na dan, genieten, en we lezen alles wel weer okay?
    lieve groet van ons en je kunt zo een boek schrijven (na pensionering dan)
    Job&Hen.