verslag 8 - Reisverslag uit Tairua, Nieuw Zeeland van jaapenineke - WaarBenJij.nu verslag 8 - Reisverslag uit Tairua, Nieuw Zeeland van jaapenineke - WaarBenJij.nu

verslag 8

Door: Jaap en Ineke

09 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Tairua

Hallo iedereen,

Ik had gedacht om maandag een verslag te schrijven ,maar inmiddels is de dinsdag alweer bijna om.
We vertrokken zondagmorgen uit Tokaanu en reden via Taupo aan het gelijknamige meer naar Rotorua.
In Taupo even een korte rust ingelast , het is tenslotte zondag, onze indruk is dat je plat gezegd dit wel als postadres kunt opgeven, wat een weelde. Het lijkt veel weg te hebben van Queenstown maar dan iets rustiger en geen beroemde hamburgers.
Wel heel schoon en veel mensen die sporten langs het meer.
De bekende spots voor toeristen hier even aangedaan nl. Huka Falls en Craters of the Moon. Hiervan maakte de laatste op ons de meeste indruk, warme stoom zomaar uit de bodem op verschillende plaatsen, prachtige wandeling van 3/4 uur gemaakt.
Zo de beentjes weer gestrekt en verder in die dikke Japanner. Via Roturua waar we ook even hebben gewandeld en waarvan onze indruk was dat het hier allemaal wat gewoner eraan toe gaat, naar Mount Maunganui direct aan de oostkust. Dit was 1 van de weinige keren dat we geen motel hadden besproken,dus we wisten niet waar we terecht zouden komen.
Maar geen nood nadat we ons ook hier eerst vergaapt hebben aan alle luxe woningen langs de kuststrook vonden we een motel direct naast de highway. Wat een herrie s'nachts.
Maandagmorgen voor 10.00 uur vertrekken naar ons huidige verblijf in Tairua aan de Bleu Harbour. Weer een residentie met zeezicht.
Vroeg aangekomen dus tijd voor een relaxmoment, heerlijk . S'avonds even gegeten in het dorp en lekker uitrusten.
Dat mocht ook wel want vandaag moesten we in alle vroegte opstaan om naar Cathedral Grove te gaan en daarna naar Hot Water Beach. Volgens de motelbaas moesten we hier vroeg zijn omdat er anders geen parkeerplaats meer zou zijn, dit klopte.
Hij was vergeten te zeggen dat je eerst vanaf de parkeerplaats 45 minuten moest wandelen over zeer glooiend terrein, dus ook weer terug. Maar zeker de moeite waard, we hebben flink veel foto' s gemaakt en zullen er een paar bijvoegen.
Daarna naar de Hot Water Beach, tijdens de wisseling van eb en vloed kun je hier ongeveer 1,5 uur ervoor en 1,5 uur erna een bijzondere ervaring opdoen.
Op de juiste plek een gaatje spitten en het warme water komt zo omhoog en dat water kan tot ca. 60 graden zijn, erg heet dus.
Iedereen maakt hier een kuil met dammetjes eromheen en poedelen maar in je eigengemaakte jacuzzi.
Terug in ons motel nu met een heerlijk kopje thee, voor zometeen staat de bbq al klaar en gaan we heerlijk smullen.
Morgen door naar de omgeving van Auckland.

Alweer de groeten van ons twee.

Jaap&Ineke.

• 09 Februari 2016 - 10:00

Geke Ambergen:

Is dat een geintje, alle foto's onderste boven?
    Wat een ervaring die warme baden! Groetjes!

• 09 Februari 2016 - 11:18

Geke Ambergen:

Prachtige foto's!

• 09 Februari 2016 - 19:30

Jet Smid:

Wat een belevenissen en zo ver weg.
    Mooie foto's jaloerssssss............
    Groetjes vanuit een veel regenachtig Dalen