Weer een krabbel uit Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van jaapenineke - WaarBenJij.nu Weer een krabbel uit Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van jaapenineke - WaarBenJij.nu

Weer een krabbel uit Nieuw-Zeeland

Door: Jaap en Ineke

06 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Takaka

Hallo ,
We vertrekken 1 febr. Bij de familie voor de tweede en laatste keer, we zien ze in ieder geval deze zomer weer in Nederland. Eerst naar de Golden Bay het plaatsje Takaka ontzettend bochtige weg maar wel de moeit waard. Hier de volgende dag met de auto nog ca. 50 km doorgereden naar het uiterste puntje van het Zuidereiland, dit heet Farewell Spit en is in 1 woord geweldig. Eigenlijk is het een smalle strook land wat zich in zee begeeft. Je loopt vanaf de parkeerplaats ca. 3 km en dan kom je in een soort woestijn landschap. Als je naar een hoge rug loopt zie je de zee aan beide zijden liggen, aan de ene kant woest en onstuimig en de andere kant heel kalm. Op 3 febr.naar Picton gereden wat een takkeneind!
Wel een ontzettend leuke havenplaats met aan de haven een mooi park waar iedereen s'avonds of eigenlijk in de namiddag bij elkaar komt om wat te keuvelen.
Ons ingecheckt bij het Broadway motel, toevallig ook het motel waar heel veel jongens overnachten die met oldtimers racen, niks voor mij.
Na ons diner in een Engelse pub met Engels bier en iets wat leek op een dikke plak gebakken ham nog maar even gewandeld .
Volgende morgen natuurlijk voor dag en dauw naar de boot want stel je voor dat je te laat komt, de boot gaat om 10.45uur en wij stonden keurig om 9.25uur in de wachtrij
En zelfs nog niet als eerste. Maar goed eenmaal aan boord een super reis van 3 uur naar Wellington. Eerst denk je , is dit nu de hoofdstad van N.Z. ? Maar bij nader inzien en na een wandeling van ons motel naar het House of Parlement van bijna een uur heen en toen weer terug, denk ik er iets anders over.
Vanmorgen eerst nog even met de auto naar Mt.Victoria gereden van hieruit heb je een prachtig uitzicht over Wellington.
Over de motorway 1 naar het noorden ca. 350 km naar onze volgende pleisterplaats nl.
Tokaanu bij Tungari vlak onder Lake Tapou. Hier stikt het van de warme bronnen.
Bij ons motel heeft de baas een eigen thermaal bad in elkaar gekunsteld, het ziet er niet uit maar we hebben heerlijk gebadderd. 4 betonbakken op een rij met verschillende temperaturen warm water. Na gebruik niet douchen want dan spoel je de minerals weg zegt de baas.
We zijn hier 2 dagen dus morgenavond weer een badje.
Morgen omgeving en meer bekijken en dan zondag door naar Rotorua, maandag weer meer van ons, trouwens weten jullie dat al meer dan de helft van onze reistijd voorbij is?

Groeten uit een lekker warm Nieuw Zeeland.
Jaap&Ineke